CICIA, GIOVANNI
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 2.520
EU - Europa 2.504
AS - Asia 1.412
SA - Sud America 83
AF - Africa 52
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
OC - Oceania 2
Totale 6.576
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.449
IT - Italia 1.437
SG - Singapore 789
CN - Cina 315
HK - Hong Kong 239
FI - Finlandia 192
RU - Federazione Russa 143
UA - Ucraina 142
NL - Olanda 123
DE - Germania 122
IE - Irlanda 97
FR - Francia 77
BR - Brasile 67
CA - Canada 66
GB - Regno Unito 50
CI - Costa d'Avorio 41
SE - Svezia 26
IN - India 23
CZ - Repubblica Ceca 13
VN - Vietnam 13
DK - Danimarca 11
AL - Albania 10
BE - Belgio 10
ES - Italia 8
LT - Lituania 8
CH - Svizzera 7
ID - Indonesia 7
NO - Norvegia 5
AT - Austria 4
CO - Colombia 4
IQ - Iraq 4
MX - Messico 4
PE - Perù 4
PL - Polonia 4
PT - Portogallo 4
TW - Taiwan 4
BD - Bangladesh 3
EG - Egitto 3
EU - Europa 3
MW - Malawi 3
PK - Pakistan 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
TN - Tunisia 3
TR - Turchia 3
AU - Australia 2
BG - Bulgaria 2
CL - Cile 2
EC - Ecuador 2
GR - Grecia 2
HR - Croazia 2
KG - Kirghizistan 2
UZ - Uzbekistan 2
AR - Argentina 1
BO - Bolivia 1
GT - Guatemala 1
HU - Ungheria 1
JP - Giappone 1
KR - Corea 1
KW - Kuwait 1
MY - Malesia 1
NG - Nigeria 1
PS - Palestinian Territory 1
PY - Paraguay 1
RO - Romania 1
TZ - Tanzania 1
UY - Uruguay 1
Totale 6.576
Città #
Singapore 453
Santa Clara 337
Chandler 242
Hong Kong 230
Jacksonville 174
Millbury 145
Princeton 141
Napoli 135
Nanjing 121
Ashburn 107
Amsterdam 101
Naples 91
Rome 77
Boston 76
Wilmington 61
Ottawa 58
Helsinki 55
Milan 46
Nanchang 44
Bologna 30
Woodbridge 25
Des Moines 23
Falls Church 23
Florence 22
Norwalk 22
Dublin 21
Falkenstein 21
Hebei 21
Lawrence 19
Redwood City 19
Bari 18
Padova 18
The Dalles 18
Pune 17
Shenyang 16
Kunming 15
Seattle 15
Tianjin 15
Changsha 14
Jiaxing 13
Salerno 13
Cagliari 12
Porto San Giorgio 12
Boardman 11
Brno 11
Nuremberg 11
Turin 11
Catania 10
Dallas 10
Kronberg 10
Palermo 10
Tirana 10
Ercolano 9
Foggia 9
Hangzhou 9
Messina 9
New York 9
Torino 9
Dong Ket 8
Caserta 7
Centro 7
Forlì 7
Genoa 7
Guangzhou 7
Houston 7
Indiana 7
Ithaca 7
Piacenza 7
Beijing 6
Changchun 6
London 6
Modena 6
Moscow 6
Nocera Inferiore 6
Parma 6
Pescara 6
Piano Di Sorrento 6
Siena 6
Udine 6
Verona 6
Arezzo 5
Borso del Grappa 5
Casoria 5
Dalmine 5
Fisciano 5
Fucecchio 5
Gragnano 5
Monsummano Terme 5
Orange 5
Pisa 5
Porto Alegre 5
San Pietro Vernotico 5
Taranto 5
Ann Arbor 4
Birmingham 4
Brescia 4
Brussels 4
Busto Arsizio 4
Carini 4
Crosby 4
Totale 3.520
Nome #
Prospettive dell'agricoltura biologica in Italia 224
Un stima dell'impatto sul benessere del consumatore derivante da una imperfetta tracciabilità dell'olio extra-vergine di oliva 145
L'Agricoltura biologica fuori dalla nicchia: le nuove sfide 100
Exploring Willingness to Pay for QR Code Labeled Extra- Virgin Olive Oil: An Application of the Theory of Planned Behavior 92
Il sistema agroalimentare ed il consumatore postmoderno: nuove sfide per la ricerca e per il mercato (Agri-food system and the postmodern consumer: new challenges for research and for markets) 90
Il marketing del vino biologico 89
A new form of consumption of organic products: a customer satisfaction analysis in a Community Supported Agriculture 85
Le preferenze dei consumatori italiani nei confronti dell'attributo biologico nell'olio extra-vergine di oliva alla luce della nuova normativa sull'etichettatura. 85
Semplicita' operativa VS completezza nell'analisi delle preferenze del consumatore: un confronto tra conjoint analysis e modelli ad utilita' stocastica 80
L'agricoltura biologica nel PSR della regione Campania: una valutazione tramite supporto GIS 75
La percezione della qualità nei consumatori di prodotti biologici: uno studio sull'olio extra-vergine di oliva tramite conjoint analysis 74
The environmental benefits of changing logistics structures for fresh vegetables 73
Determinants of Individual Attitudes Toward Animal Welfare-Friendly Food Products 70
Welfare loss due to lack of traceability in extra-virgin olive oil: a case study 68
Una nuova proposta metodologica per l'analisi della customer satisfaction. Un'applicazione al box scheme 68
Il ruolo dell'olivo nel paesaggio agrario italiano del XXI secolo 68
Consumers' willingness to pay and drivers of motivation to consume omega-3 enriched mozzarella cheese 68
Willingness of farmers to pay for satellite-based irrigation advisory services: a southern Italy experience 66
Consumers’ perception of quality in organic food: a random utility model under preference heterogeneity and choice correlation from rank-orderings 65
A new form of consumption of organic products: a customer satisfaction analysis in a Community Supported Agriculture 65
Food safety concerns in urban China: Consumer preferences for pig process attributes 63
Problematiche economico-sociali nei paesi avanzati sulla rintracciabilità e sulla sicurezza delle produzioni agroalimentari 62
Extra-virgin olive oil: are consumers provided with the sensory quality they want? A hedonic price model with sensory attributes 60
Beyond agropiracy: the case of Italian pasta in the United States retail market 59
Human values and preferences for cleaner livestock production 57
Le preferenze nel mercato dell’olio extra-vergine di oliva: un’indagine su dati scannerizzati 55
Il sistema agroalimentare ed il consumatore postmoderno: nuove sfide per la ricerca e per il mercato 55
Beyond Agropiracy: the case of Italian pasta in the United States retail market 54
La tutela del paesaggio olivicolo secolare: il caso degli ulivi saraceni di Chiaromonte Gulfi (RG) 54
The Role of Sensory Profile in the Extra-Virgin Olive Oil Consumers Choice 54
The "Land of Fires" Toxic Waste Scandal and Its Effect on Consumer Food Choices 53
L'Economia Agrobiologica in Campania: un difficile percorso 52
Nuove dinamiche nel consumo di prodotti biologici: un'indagine nazionale 52
Aspetti innovative della filiera del pomodoro bio in Italia 52
L'Agricoltura biologica in Campania nel nuovo scenario delle politiche agroalimentari 51
Analisi delle caratteristiche aziendali, dimensione economica e finanziaria, delle imprese agroindustriali campane. 50
L'agricoltura biologica nel PSR della Regione Campania: una valutazione del primo anno di applicazione tramite supporto GIS 50
Costs and benefits of preserving farm animal genetic resources from Extinction: CVM and Bio-economic model for valuing a conservation program for the Italian Pentro horse 49
L'Economia Agrobiologica in Campania: un difficile percorso 49
Revealed preference approach for analyzing consumer preferences: a choice experiment with a real-life setting approach 49
What attributes of extra virgin olive oil are really important for consumers: a meta-analysis of consumers’ stated preferences 49
Towards a re-conceptualisation of farm types in the urban fringe: empirical evidence from the Regional Park of "Campi Flegrei" in the metropolitan area of Naples (Italy) 48
Willingness to Pay for Traceable Meat Attributes: A Meta-analysis 48
Analisi economica delle potenzialità della canna comune (Arundo donax) per alimentare filiere bioenergetiche a corto raggio localizzate in aziende agricole e in comunità rurali mediterranee 48
Perspectives and challenges of small scale plant microalgae cultivation. Evidences from Southern Italy 48
Analisi economica delle filiere biologiche della fragola, del pomodoro da industria e del pomodoro da mensa 47
Il consumatore di prodotti biologici in Campania 46
Explaining consumer purchase behavior for organic milk: Including trust and green self-identity within the theory of planned behavior 45
Willingness to Pay for a GM tomato: an Experimental Test 44
113th EAAE Seminar - A resilient European food industry and food chain in a challenging world 44
5th International European Forum (Igls-Forum) on System Dynamics and Innovation in Food Networks 44
L'agricoltura biologica campana in mezzo al guado 43
Do Italian consumers value health claims on extra-virgin olive oil? 43
L'agricoltura biologica campana in mezzo al guado 42
Costi e benefici di un programma di tracciabilità per la filiera della patata precoce italiana 42
Country-of-Origin Labelling for the Italian early potato supply chain 42
La filiera della patata biologica in Italia 41
Consumers’ perceptions and preferences for bitterness in vegetable foods: The case of extra-virgin olive oil and brassicaceae—a narrative review 41
Are (All) consumers averse to bitter taste? 41
Consumers (dis)preference for bitterness in extra virgin olive oil: A field experiment 41
La stima del danno ambientale derivante da attività estrattive a cielo aperto 40
Consumatori cinesi e cibo: tra tradizione millenaria e influenze culturali occidentali (Chinese consumers and food beliefs: western influence on the age-old dietary tradition), 40
Heterogeneous Preferences for Domestic Fresh Produce: Evidence from German and Italian Early Potato Markets 40
Why do consumers intend to purchase natural food? Integrating theory of planned behavior, value-belief-norm theory, and trust 40
Una nuova proposta metodologica per l'analisi della customer satisfaction. Una applicazione al box scheme 39
Consumers preferences in emerging markets and export strategies:the case of the Russian wine market 39
An Integrated approach to new marketing dynamics analysis: the case of organic farming 39
Attributi di processo e di prodotto nella filiera carne suina: un'analisi europea delle preferenze dei consumatori attraverso un modello generalizzato ad utilità stocastica 39
Fossil energy versus nuclear, wind, solar and agricultural biomass: Insights from an Italian national survey 39
Ecological characteristics and new competitiveness strategies in fresh vegetables market 38
Performancat ekonomike dhe mundësitë e tregut të bujqësisë organike në shqipëri 38
4th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks (also known as 'Igls-Forum') 38
ECONOMIA AGRO-ALIMENTARE 38
Estimating a Behavioural Model of Risk Perception in Consuming a GM Product 37
Problematiche Economico-Sociali dei Paesi Avanzati: Intervento Pubblico sulla Sicurezza Alimentare 37
Perché i consumatori sono ostili alle nuove biotecnologie nel settore agroalimentare? 37
Ancient olive trees in the Mediterranean landscape 37
Aspetti innovative della filiera del pomodoro bio in Italia 37
Una nuova proposta metodologica per l’analisi delle preferenze del consumatore: una applicazione del modello CUB al consumo di caffé equo-solidale 37
Consumers’ willingness to buy innovative traditional food products: The case of extra-virgin olive oil extracted by ultrasound 37
Consumer preferences for finfish: A systematic literature review 36
Valuing Consumer Preferences with the CUB Model: a case study of fair trade coffee 36
The Contribution of Organic Sector in the Albanian Agriculture 36
Food safety concerns and country-of-origin attribute. Do Chinese consumers avoid European meat? A Rank Ordered Logistic Model 36
Food Safety Concerns and Country-of-Origin Attribute. Do Chinese Consumers avoid European Meat? 36
New Trends in Chinese Diet: Cultural Influences on Consumer Behavior 36
Innovation in traditional foods: A laboratory experiment on consumers’ acceptance of extra-virgin olive oil extracted through ultrasounds 36
Do consumers understand health claims on extra-virgin olive oil? 36
Disponibilità di dati ed opportunità di analisi del data base RICA biologico 35
GMOs and Consumers: what role do the knowledge and the risk attitude play? 35
Membro del comitato di redazione 35
Chinese consumers and food beliefs: Western influence on the age-old dietary tradition 35
Consumer acceptance of innovations in traditional foods: the case of extra-virgin olive oil 35
L’impatto economico derivante al sistema agroalimentare italiano dalla liberalizzazione delle colture transgenciche 34
Prodotti transgenici e consumatori: il ruolo della conoscenza e dell'attitudine al rischio 34
INTERNATIONAL JOURNAL ON FOOD SYSTEM DYNAMICS 34
Triggering Collective Action for Bio-Energy Supply Chain Through Contract Schemes 34
Testing consumers’ acceptance for an extra-virgin olive oil with a naturally increased content in polyphenols: The case of ultrasounds extraction 34
L'impatto economico derivante al sistema agro-alimentare italiano dalla liberalizzazione delle colture transgeniche 33
Valuing consumers' preferences with the CUB model: a case study on fair-trade coffee 33
Totale 5.182
Categoria #
all - tutte 29.282
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 29.282


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020122 0 0 0 0 0 0 0 0 5 9 34 74
2020/2021450 30 32 39 41 59 65 43 28 43 21 32 17
2021/2022817 23 2 4 22 13 31 8 58 100 81 120 355
2022/2023808 172 59 20 28 85 77 15 51 120 102 50 29
2023/20241.008 43 125 91 94 98 78 61 99 34 55 148 82
2024/20252.083 245 334 50 74 151 297 370 267 295 0 0 0
Totale 6.773