CICIA, GIOVANNI
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 1.921
NA - Nord America 1.902
AS - Asia 374
AF - Africa 46
SA - Sud America 15
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
OC - Oceania 2
Totale 4.263
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 1.840
IT - Italia 1.146
CN - Cina 305
UA - Ucraina 142
FI - Finlandia 137
NL - Olanda 106
IE - Irlanda 97
DE - Germania 85
FR - Francia 66
CA - Canada 60
GB - Regno Unito 44
CI - Costa d'Avorio 39
SE - Svezia 26
IN - India 21
HK - Hong Kong 12
DK - Danimarca 11
AL - Albania 10
BR - Brasile 10
VN - Vietnam 10
BE - Belgio 7
SG - Singapore 7
CH - Svizzera 6
ES - Italia 6
ID - Indonesia 6
LT - Lituania 6
NO - Norvegia 5
RU - Federazione Russa 5
TW - Taiwan 4
EG - Egitto 3
EU - Europa 3
PK - Pakistan 3
PT - Portogallo 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
TN - Tunisia 3
TR - Turchia 3
AU - Australia 2
CL - Cile 2
CO - Colombia 2
CZ - Repubblica Ceca 2
GR - Grecia 2
MX - Messico 2
PL - Polonia 2
BG - Bulgaria 1
BO - Bolivia 1
HR - Croazia 1
HU - Ungheria 1
JP - Giappone 1
KR - Corea 1
MY - Malesia 1
NG - Nigeria 1
RO - Romania 1
Totale 4.263
Città #
Chandler 242
Jacksonville 174
Millbury 145
Princeton 141
Napoli 135
Nanjing 121
Amsterdam 99
Ashburn 93
Boston 76
Wilmington 61
Naples 54
Ottawa 54
Rome 52
Nanchang 44
Milan 33
Woodbridge 25
Bologna 23
Des Moines 23
Falls Church 23
Norwalk 22
Dublin 21
Hebei 21
Lawrence 19
Redwood City 19
Florence 17
Pune 17
Padova 16
Shenyang 16
Kunming 15
Tianjin 15
Changsha 14
Bari 13
Jiaxing 13
Salerno 13
Porto San Giorgio 12
Turin 11
Boardman 10
Cagliari 10
Kronberg 10
Tirana 10
Foggia 9
Hangzhou 9
Palermo 9
Torino 9
Dong Ket 8
Caserta 7
Centro 7
Ercolano 7
Genoa 7
Guangzhou 7
Houston 7
Indiana 7
New York 7
Piacenza 7
Beijing 6
Catania 6
Changchun 6
Nocera Inferiore 6
Piano Di Sorrento 6
Siena 6
Arezzo 5
Borso del Grappa 5
Casoria 5
Dalmine 5
Forlì 5
Orange 5
Verona 5
Ann Arbor 4
Birmingham 4
Busto Arsizio 4
Carini 4
Crosby 4
Fano 4
Hong Kong 4
Kaunas 4
Mountain View 4
Mugnano di Napoli 4
Negrar 4
Osimo 4
Parma 4
Pionca 4
Porto Alegre 4
San Nicola la Strada 4
Serra 4
Taipei 4
Torre Annunziata 4
Alvignano 3
Cantu 3
Cascina 3
Cava De' Tirreni 3
Chambéry 3
Fairfield 3
Fontanafredda 3
Gragnano 3
Göttingen 3
Hamburg 3
Jakarta 3
London 3
Nola 3
Pimonte 3
Totale 2.228
Nome #
Prospettive dell'agricoltura biologica in Italia 167
Un stima dell'impatto sul benessere del consumatore derivante da una imperfetta tracciabilità dell'olio extra-vergine di oliva 85
Il marketing del vino biologico 80
Il sistema agroalimentare ed il consumatore postmoderno: nuove sfide per la ricerca e per il mercato (Agri-food system and the postmodern consumer: new challenges for research and for markets) 76
L'Agricoltura biologica fuori dalla nicchia: le nuove sfide 74
Le preferenze dei consumatori italiani nei confronti dell'attributo biologico nell'olio extra-vergine di oliva alla luce della nuova normativa sull'etichettatura. 73
Exploring Willingness to Pay for QR Code Labeled Extra- Virgin Olive Oil: An Application of the Theory of Planned Behavior 73
A new form of consumption of organic products: a customer satisfaction analysis in a Community Supported Agriculture 67
La percezione della qualità nei consumatori di prodotti biologici: uno studio sull'olio extra-vergine di oliva tramite conjoint analysis 61
Welfare loss due to lack of traceability in extra-virgin olive oil: a case study 60
Determinants of Individual Attitudes Toward Animal Welfare-Friendly Food Products 59
The environmental benefits of changing logistics structures for fresh vegetables 57
Consumers' willingness to pay and drivers of motivation to consume omega-3 enriched mozzarella cheese 56
Willingness of farmers to pay for satellite-based irrigation advisory services: a southern Italy experience 56
Extra-virgin olive oil: are consumers provided with the sensory quality they want? A hedonic price model with sensory attributes 53
Human values and preferences for cleaner livestock production 48
Semplicita' operativa VS completezza nell'analisi delle preferenze del consumatore: un confronto tra conjoint analysis e modelli ad utilita' stocastica 47
L'agricoltura biologica nel PSR della regione Campania: una valutazione tramite supporto GIS 46
Consumers’ perception of quality in organic food: a random utility model under preference heterogeneity and choice correlation from rank-orderings 46
Una nuova proposta metodologica per l'analisi della customer satisfaction. Un'applicazione al box scheme 46
Problematiche economico-sociali nei paesi avanzati sulla rintracciabilità e sulla sicurezza delle produzioni agroalimentari 46
Food safety concerns in urban China: Consumer preferences for pig process attributes 46
A new form of consumption of organic products: a customer satisfaction analysis in a Community Supported Agriculture 45
La tutela del paesaggio olivicolo secolare: il caso degli ulivi saraceni di Chiaromonte Gulfi (RG) 43
The "Land of Fires" Toxic Waste Scandal and Its Effect on Consumer Food Choices 43
Beyond agropiracy: the case of Italian pasta in the United States retail market 42
Beyond Agropiracy: the case of Italian pasta in the United States retail market 42
L'Economia Agrobiologica in Campania: un difficile percorso 41
The Role of Sensory Profile in the Extra-Virgin Olive Oil Consumers Choice 41
L'Agricoltura biologica in Campania nel nuovo scenario delle politiche agroalimentari 40
Revealed preference approach for analyzing consumer preferences: a choice experiment with a real-life setting approach 38
What attributes of extra virgin olive oil are really important for consumers: a meta-analysis of consumers’ stated preferences 38
Analisi economica delle filiere biologiche della fragola, del pomodoro da industria e del pomodoro da mensa 36
Aspetti innovative della filiera del pomodoro bio in Italia 36
Costs and benefits of preserving farm animal genetic resources from Extinction: CVM and Bio-economic model for valuing a conservation program for the Italian Pentro horse 35
Willingness to Pay for a GM tomato: an Experimental Test 34
Willingness to Pay for Traceable Meat Attributes: A Meta-analysis 34
L'Economia Agrobiologica in Campania: un difficile percorso 33
Are (All) consumers averse to bitter taste? 33
Il consumatore di prodotti biologici in Campania 32
Nuove dinamiche nel consumo di prodotti biologici: un'indagine nazionale 32
Explaining consumer purchase behavior for organic milk: Including trust and green self-identity within the theory of planned behavior 32
Consumers (dis)preference for bitterness in extra virgin olive oil: A field experiment 32
Le preferenze nel mercato dell’olio extra-vergine di oliva: un’indagine su dati scannerizzati 31
Analisi economica delle potenzialità della canna comune (Arundo donax) per alimentare filiere bioenergetiche a corto raggio localizzate in aziende agricole e in comunità rurali mediterranee 31
5th International European Forum (Igls-Forum) on System Dynamics and Innovation in Food Networks 31
Consumatori cinesi e cibo: tra tradizione millenaria e influenze culturali occidentali (Chinese consumers and food beliefs: western influence on the age-old dietary tradition), 31
Perspectives and challenges of small scale plant microalgae cultivation. Evidences from Southern Italy 31
113th EAAE Seminar - A resilient European food industry and food chain in a challenging world 30
L'agricoltura biologica nel PSR della Regione Campania: una valutazione del primo anno di applicazione tramite supporto GIS 30
Il sistema agroalimentare ed il consumatore postmoderno: nuove sfide per la ricerca e per il mercato 30
L'agricoltura biologica campana in mezzo al guado 29
Country-of-Origin Labelling for the Italian early potato supply chain 28
New Trends in Chinese Diet: Cultural Influences on Consumer Behavior 27
Consumers’ perceptions and preferences for bitterness in vegetable foods: The case of extra-virgin olive oil and brassicaceae—a narrative review 27
Do Italian consumers value health claims on extra-virgin olive oil? 27
Analisi delle caratteristiche aziendali, dimensione economica e finanziaria, delle imprese agroindustriali campane. 26
Ecological characteristics and new competitiveness strategies in fresh vegetables market 26
Towards a re-conceptualisation of farm types in the urban fringe: empirical evidence from the Regional Park of "Campi Flegrei" in the metropolitan area of Naples (Italy) 26
Il ruolo dell'olivo nel paesaggio agrario italiano del XXI secolo 26
An Integrated approach to new marketing dynamics analysis: the case of organic farming 26
INTERNATIONAL JOURNAL ON FOOD SYSTEM DYNAMICS 26
Do consumers understand health claims on extra-virgin olive oil? 26
L'agricoltura biologica campana in mezzo al guado 25
Costi e benefici di un programma di tracciabilità per la filiera della patata precoce italiana 25
Disponibilità di dati ed opportunità di analisi del data base RICA biologico 24
La stima del danno ambientale derivante da attività estrattive a cielo aperto 24
GMOs and Consumers: what role do the knowledge and the risk attitude play? 24
Ancient olive trees in the Mediterranean landscape 24
Performancat ekonomike dhe mundësitë e tregut të bujqësisë organike në shqipëri 24
Una nuova proposta metodologica per l’analisi delle preferenze del consumatore: una applicazione del modello CUB al consumo di caffé equo-solidale 24
ECONOMIA AGRO-ALIMENTARE 24
Attributi di processo e di prodotto nella filiera carne suina: un'analisi europea delle preferenze dei consumatori attraverso un modello generalizzato ad utilità stocastica 24
Food safety concerns and country-of-origin attribute. Do Chinese consumers avoid European meat? A Rank Ordered Logistic Model 24
Why do consumers intend to purchase natural food? Integrating theory of planned behavior, value-belief-norm theory, and trust 24
Una nuova proposta metodologica per l'analisi della customer satisfaction. Una applicazione al box scheme 23
Valuing consumers' preferences with the CUB model: a case study on fair-trade coffee 23
Aspetti innovative della filiera del pomodoro bio in Italia 23
4th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks (also known as 'Igls-Forum') 23
Corporate Social Responsibility certifications influence consumer preferences and seafood market price 23
Consumers’ willingness to buy innovative traditional food products: The case of extra-virgin olive oil extracted by ultrasound 23
Innovation in traditional foods: A laboratory experiment on consumers’ acceptance of extra-virgin olive oil extracted through ultrasounds 23
Il premio di prezzo associato dai consumatori ai prodotti da agricoltura biologica: una stima della componente sicurezza e di quella relativa all'ambiente. 22
Perché i consumatori sono ostili alle nuove biotecnologie nel settore agroalimentare? 22
Fossil energy versus nuclear, wind, solar and agricultural biomass: Insights from an Italian national survey 22
CO2 emission in the fresh vegetables chains: a meta-analysis 22
L’impatto economico derivante al sistema agroalimentare italiano dalla liberalizzazione delle colture transgenciche 21
Consumers preferences in emerging markets and export strategies:the case of the Russian wine market 21
Technosol design for land restoration in quarry areas 21
Valuing Consumer Preferences with the CUB Model: a case study of fair trade coffee 21
Pescatourism, a sustainable tourist experience 21
Testing consumers’ acceptance for an extra-virgin olive oil with a naturally increased content in polyphenols: The case of ultrasounds extraction 21
Estimating a Behavioural Model of Risk Perception in Consuming a GM Product 20
Membro del comitato di redazione 20
Heterogeneous Preferences for Domestic Fresh Produce: Evidence from German and Italian Early Potato Markets 20
Chinese consumers and food beliefs: Western influence on the age-old dietary tradition 20
Triggering Collective Action for Bio-Energy Supply Chain Through Contract Schemes 20
Do consumers’ values and attitudes affect food retailer choice? Evidence from a national survey on farmers’ market in Germany 20
L'impatto economico derivante al sistema agro-alimentare italiano dalla liberalizzazione delle colture transgeniche 19
Valutazione delle preferenze dei consumatori tramite modelli ad Utilità Stocastica 19
Totale 3.592
Categoria #
all - tutte 16.443
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 16.443


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/201934 0 0 0 0 0 0 0 0 0 12 11 11
2019/2020442 197 3 28 13 39 17 17 6 5 9 34 74
2020/2021450 30 32 39 41 59 65 43 28 43 21 32 17
2021/2022817 23 2 4 22 13 31 8 58 100 81 120 355
2022/2023808 172 59 20 28 85 77 15 51 120 102 50 29
2023/2024773 43 125 91 94 98 78 61 99 34 50 0 0
Totale 4.455