PACELLI, TIZIANA
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 784
EU - Europa 353
AS - Asia 134
SA - Sud America 3
OC - Oceania 2
Totale 1.276
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 777
IT - Italia 271
CN - Cina 94
VN - Vietnam 24
DE - Germania 15
ES - Italia 13
UA - Ucraina 10
GB - Regno Unito 8
FI - Finlandia 6
CA - Canada 5
FR - Francia 5
IE - Irlanda 5
NO - Norvegia 4
SE - Svezia 4
IN - India 3
SG - Singapore 3
TR - Turchia 3
AT - Austria 2
BR - Brasile 2
CH - Svizzera 2
MX - Messico 2
PK - Pakistan 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AU - Australia 1
BE - Belgio 1
CZ - Repubblica Ceca 1
EE - Estonia 1
HU - Ungheria 1
ID - Indonesia 1
KZ - Kazakistan 1
LT - Lituania 1
MM - Myanmar 1
NL - Olanda 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PH - Filippine 1
PL - Polonia 1
PT - Portogallo 1
PY - Paraguay 1
Totale 1.276
Città #
Chandler 278
Lawrence 54
Boston 53
Millbury 41
Nanjing 41
Des Moines 31
Ashburn 28
Dong Ket 24
Rome 21
Wilmington 20
Naples 19
Hebei 14
Napoli 13
Jiaxing 10
Shenyang 10
Bologna 8
Rozzano 8
Cagliari 7
Valladolid 7
Council Bluffs 6
Jacksonville 6
Milan 6
Nanchang 6
Salerno 6
Spresiano 6
Casarile 5
Castellammare di Stabia 5
Dublin 5
Redwood City 5
Tianjin 5
Changsha 4
Città di Castello 4
Fairfield 4
Helsinki 4
Iesi 4
Ottawa 4
Rovereto 4
Stavanger 4
Turin 4
Bari 3
Crescentino 3
Dalmine 3
Edinburgh 3
Frankfurt am Main 3
Guadalajara 3
Houston 3
Istanbul 3
Kronberg 3
Madrid 3
Manchester 3
Nova Siri 3
San Vittore Olona 3
Brugherio 2
Chiari 2
Chicago 2
Genoa 2
Guangzhou 2
Lindesberg 2
Luzzi 2
Marcianise 2
Palermo 2
Parma 2
Piedimonte Etneo 2
Pomigliano D'arco 2
Portici 2
Puebla City 2
Quarto 2
Seattle 2
Seregno 2
Stella Cilento 2
São Paulo 2
Torre Annunziata 2
Vienna 2
Vigliano Biellese 2
Volla 2
Xian 2
Amsterdam 1
Arzachena 1
Asunción 1
Atella 1
Atlanta 1
Auckland 1
Borgo Valsugana 1
Brussels 1
Budapest 1
Buscate 1
Camerino 1
Camerota 1
Casalnuovo Di Napoli 1
Casoria 1
Cava 1
Cormeilles-en-Parisis 1
Delhi 1
Dubai 1
Faisalabad 1
Fremont 1
Lappeenranta 1
Las Vegas 1
Liberty 1
Lisbon 1
Totale 895
Nome #
Logica matematica, linguaggio e sviluppo delle capacità cognitive 48
Cultural transposition of a thinking classroom: to conceive possible unthoughts in mathematical problem solving activity 48
Collective discussions for the development of Interpretative Knowledge in Mathematics Teacher Education 43
Mathematics teachers’ interpretative knowledge of students’ errors and non-standard reasoning 39
Alla ricerca di impensati sul problem solving matematico: l’esperienza della Thinking Classroom 34
Invenzione di un linguaggio tramite interazione in una scuola primaria. 34
Approximate distances, pointless geometry and incomplete information 33
Considerazioni sulla prova del nove 32
A fuzzy-based distance to improve empirical methods for menu clustering 31
Mathematical Thinking Classroom: un nuovo modo di portare i problemi in classe 30
Similarities for crisp and fuzzy probabilistic expert systems 29
Crucial events in pre-service primary teachers’ mathematical experience 29
Similarities, distances and incomplete information 29
DERIVE per lo sviluppo di capacità deduttive 28
Laboratorio di multimedialità e didattica in Matematica facile 28
Didattica del ragionamento: un esempio di deduzione logica in ambiente Mathematica 28
E-learning e matematica: stato dell'arte tra ricerca in tecnologia e in didattica 28
Similarity, distanze ed informazione incompleta 27
Le attività 27
Fuzzy Formal Context, Similarity and Probabilistic Expert System 27
Processi cognitivi e rappresentazioni semiotiche: indagine preliminare 26
An experience of social rising of logical tools: the role of language 26
Reading data from Graphs: a study on the role of language 25
Convergence and fixed points by fuzzy orders 25
The concept of equivalence in a socially constructed language in a primary school class 25
Invenzione e manipolazione di un linguaggio socialmente condiviso in classi di scuola primaria 25
La bella matematica 24
Fixed points and fuzzy orders 23
The worlds’ game: collective language manipulation as a space to develop logical abilities in a primary school classroom 23
The development of logical tools through socially constructed and culturally based activities 23
Argomentare in matematica nella transizione scuola- università: produzioni di studenti e valutazioni di (futuri) docenti a confronto 22
Logica, linguaggio e didattica della matematica 22
Pre-service primary teachers’ emotions: the math- redemption phenomenon 22
A model for describing reasoning in logical tasks 21
Coordinamento semiotico: una proposta didattica 20
Interval semimetric spaces for approximate distances 20
Numero Ergo Sum: a Proposal for the Improvement of Representation Capability 19
Numeri e tempo 19
Point-free Ultrametric Spaces and the Category of Fuzzy Subsets 19
Primary teachers’ affect: a crucial variable in the teaching of mathematics 19
Algoritmi per la moltiplicazione con l’uso di artefatti storico-culturali: un’esperienza didattica con i Bastoncini di Nepero 18
Dalle emozioni dei giovani allievi a quella dei futuri insegnanti di scuola primaria: la necessità di ricostruire il rapporto con la matematica 18
Primary teachers’ beliefs and emotional disposition towards mathematics and its teaching 18
Inside teachers’ affect: teaching as an occasion for math-redemption 18
I futuri maestri e la matematica 18
Un progetto di ricerca: logica matematica per lo sviluppo di abilità dimostrative 18
Mathematical logic, language and development of cognitive tools 18
Handling a language to think together in the classroom: The case of the notion of equivalence 17
Manipolazione di un linguaggio socialmente costruito in una classe di scuola primaria: costruzione del concetto di equivalenza 16
Deduzione come manipolazione linguistica: un’esperienza in una scuola primaria 16
Linguaggio e sue interpretazioni: il “gioco dei mondi” in una classe di scuola primaria 13
Materiali poveri e calcolatori per la logica matematica 13
Un’esperienza negoziata di deduzione come manipolazione linguistica in una scuola primaria 13
Apresentação-Conhecimento do professor e do Formador de professores de/que ensinam matemática - Mathematics Teachers and Educators knowledge 12
Interazioni conversazionali, manipolazioni linguistiche e emergenza di abilità logiche in attività matematiche 11
Il ruolo del linguaggio nello sviluppo di abilità logiche 10
Quality of students’ explanations in describing multiplication algorithms: the case of Napier bones. 8
The use of e-learning in pre-service teachers’ training 8
Turning moments: the crossroads of the prospective secondary teachers' attitude towards math 4
Totale 1.367
Categoria #
all - tutte 5.154
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 5.154


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/20192 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2
2019/2020148 93 0 6 15 2 0 2 2 14 6 5 3
2020/2021109 9 3 9 2 17 4 4 7 5 13 9 27
2021/2022217 5 3 1 2 8 0 2 20 9 3 3 161
2022/2023533 80 56 18 53 62 69 8 51 66 1 52 17
2023/2024289 19 57 23 16 21 48 23 27 21 21 13 0
Totale 1.367