MELLONE, MARIA
MELLONE, MARIA
DIPARTIMENTO DI MATEMATICA E APPLICAZIONI "RENATO CACCIOPPOLI"
Learning Mathematics In Physics Phenomenology And Historical Conceptual Streams
2012 Mellone, Maria; Pisano, R.
NARRATIVE CONTEXT AND PARADIGMATIC TOOLS: A TALE FOR COUNTING
2013 Paolo, Guidoni; Mellone, Maria; Minichini, Ciro
MAKING SENSE OF WORD PROBLEMS: THE EFFECT OF REWORDING AND DYADIC INTERACTION
2014 Mellone, Maria; Lieven, Verschaffel; Wim Van, Dooren
Different ways of grasping structure in arithmetical tasks, as steps toward algebra
2013 Mellone, Maria; Romano, P.; Tortora, Roberto
Un percorso per riscoprire i significati algebrici lavorando con le quantità.
2013 Mellone, Maria; Punzo, C.; Tortora, Roberto
Characterizing Prospective Teachers' Knowledge in/for Interpreting Students' Solutions
2013 C., Miguel Ribeiro; Mellone, Maria; Arne, Jakobsen
Counting vs. measuring: reflections on number roots between epistemology and neuroscience
2009 Iannece, Donatella; Mellone, Maria; Tortora, Roberto
Trying to change attitude towards maths: a one year experimentation
2005 P., DI MARTINO; Mellone, Maria
Un problema per bambini di 8 anni: le scelte dell’insegnante
2009 N., Grasso; Mellone, Maria
A PISA-like problem for 8-year-old children: the teacher’s choices
2008 N., Grasso; Mellone, Maria
Exploiting children’s natural resources to build the multiplicative structure
2008 Mellone, Maria; M., Pezzia
Understanding basic arithmetics by “Resonance” approach: from addition to multiplication in first grade
2005 Guidoni, Paolo; Mellone, Maria; M., Pezzia
Early multiplicative thought: a kindergarten path
2010 Tortora, Roberto; Iannece, Donatella; Mellone, Maria
The influence of theoretical tools on teachers’ orientationto notice and classroom practice: a case study
2011 Mellone, Maria
Driving spontaneous processes in mathematical tasks
2007 Ascione, Rossella; Mellone, Maria
Esplorando le risorse naturali dei bambini nella costruzione della struttura moltiplicativa
2009 Mellone, Maria; Pezzia, M.
La gestione di un’attività del tipo PISA per bambini di 8 anni: il ruolo del mediatore semiotico
2010 Mellone, Maria
La visione della matematica e la scelta universitaria
2007 P., DI MARTINO; Mellone, Maria; M., Morselli
Il ruolo cruciale delle strategie naturali nell’apprendimento della matematica.
2011 Mellone, Maria
Designing tales for introducing the multiplicative structure at kindergarten
2012 Mellone, Maria; M., Spadea; Tortora, Roberto