MELLONE, MARIA
MELLONE, MARIA
DIPARTIMENTO DI MATEMATICA E APPLICAZIONI "RENATO CACCIOPPOLI"
La gestione di un’attività del tipo PISA per bambini di 8 anni: il ruolo del mediatore semiotico
2010 Mellone, Maria
Driving spontaneous processes in mathematical tasks
2007 Ascione, Rossella; Mellone, Maria
Bisogna salvare Temujin
2012 O., Mautone; Mellone, Maria; C., Minichini; M., Pennino
Early multiplicative thought: a kindergarten path
2010 Tortora, Roberto; Iannece, Donatella; Mellone, Maria
Counting vs. measuring: reflections on number roots between epistemology and neuroscience
2009 Iannece, Donatella; Mellone, Maria; Tortora, Roberto
Esplorando le risorse naturali dei bambini nella costruzione della struttura moltiplicativa
2009 Mellone, Maria; Pezzia, M.
La visione della matematica e la scelta universitaria
2007 P., DI MARTINO; Mellone, Maria; M., Morselli
Characterizing Prospective Teachers' Knowledge in/for Interpreting Students' Solutions
2013 C., Miguel Ribeiro; Mellone, Maria; Arne, Jakobsen
NARRATIVE CONTEXT AND PARADIGMATIC TOOLS: A TALE FOR COUNTING
2013 Paolo, Guidoni; Mellone, Maria; Minichini, Ciro
Un percorso per riscoprire i significati algebrici lavorando con le quantità.
2013 Mellone, Maria; Punzo, C.; Tortora, Roberto
Il ruolo cruciale delle strategie naturali nell’apprendimento della matematica.
2011 Mellone, Maria
Different ways of grasping structure in arithmetical tasks, as steps toward algebra
2013 Mellone, Maria; Romano, P.; Tortora, Roberto
Designing tales for introducing the multiplicative structure at kindergarten
2012 Mellone, Maria; M., Spadea; Tortora, Roberto
A Story-telling approach to the introduction of the multiplicative structure at kindergarten
2013 Mellone, Maria; Spadea, M.; Tortora, Roberto
A PISA-like problem for 8-year-old children: the teacher’s choices
2008 N., Grasso; Mellone, Maria
MAKING SENSE OF WORD PROBLEMS: THE EFFECT OF REWORDING AND DYADIC INTERACTION
2014 Mellone, Maria; Lieven, Verschaffel; Wim Van, Dooren
Learning Mathematics In Physics Phenomenology And Historical Conceptual Streams
2012 Mellone, Maria; Pisano, R.
The influence of theoretical tools on teachers’ orientationto notice and classroom practice: a case study
2011 Mellone, Maria
Un problema per bambini di 8 anni: le scelte dell’insegnante
2009 N., Grasso; Mellone, Maria
Trying to change attitude towards maths: a one year experimentation
2005 P., DI MARTINO; Mellone, Maria
Titolo | Tipologia | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|---|
La gestione di un’attività del tipo PISA per bambini di 8 anni: il ruolo del mediatore semiotico | 1.1 Articolo in rivista | 2010 | Mellone, Maria | |
Driving spontaneous processes in mathematical tasks | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2007 | Ascione, Rossella; Mellone, Maria | |
Bisogna salvare Temujin | 1.1 Articolo in rivista | 2012 | O., Mautone; Mellone, Maria; C., Minichini; M., Pennino | |
Early multiplicative thought: a kindergarten path | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2010 | Tortora, Roberto; Iannece, Donatella; Mellone, Maria | |
Counting vs. measuring: reflections on number roots between epistemology and neuroscience | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2009 | Iannece, Donatella; Mellone, Maria; Tortora, Roberto | |
Esplorando le risorse naturali dei bambini nella costruzione della struttura moltiplicativa | 1.1 Articolo in rivista | 2009 | Mellone, Maria; Pezzia, M. | |
La visione della matematica e la scelta universitaria | 1.1 Articolo in rivista | 2007 | P., DI MARTINO; Mellone, Maria; M., Morselli | |
Characterizing Prospective Teachers' Knowledge in/for Interpreting Students' Solutions | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2013 | C., Miguel Ribeiro; Mellone, Maria; Arne, Jakobsen | |
NARRATIVE CONTEXT AND PARADIGMATIC TOOLS: A TALE FOR COUNTING | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2013 | Paolo, Guidoni; Mellone, Maria; Minichini, Ciro | |
Un percorso per riscoprire i significati algebrici lavorando con le quantità. | 1.1 Articolo in rivista | 2013 | Mellone, Maria; Punzo, C.; Tortora, Roberto | |
Il ruolo cruciale delle strategie naturali nell’apprendimento della matematica. | 1.1 Articolo in rivista | 2011 | Mellone, Maria | |
Different ways of grasping structure in arithmetical tasks, as steps toward algebra | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2013 | Mellone, Maria; Romano, P.; Tortora, Roberto | |
Designing tales for introducing the multiplicative structure at kindergarten | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2012 | Mellone, Maria; M., Spadea; Tortora, Roberto | |
A Story-telling approach to the introduction of the multiplicative structure at kindergarten | 1.1 Articolo in rivista | 2013 | Mellone, Maria; Spadea, M.; Tortora, Roberto | |
A PISA-like problem for 8-year-old children: the teacher’s choices | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2008 | N., Grasso; Mellone, Maria | |
MAKING SENSE OF WORD PROBLEMS: THE EFFECT OF REWORDING AND DYADIC INTERACTION | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2014 | Mellone, Maria; Lieven, Verschaffel; Wim Van, Dooren | |
Learning Mathematics In Physics Phenomenology And Historical Conceptual Streams | 1.1 Articolo in rivista | 2012 | Mellone, Maria; Pisano, R. | |
The influence of theoretical tools on teachers’ orientationto notice and classroom practice: a case study | 1.1 Articolo in rivista | 2011 | Mellone, Maria | |
Un problema per bambini di 8 anni: le scelte dell’insegnante | 1.1 Articolo in rivista | 2009 | N., Grasso; Mellone, Maria | |
Trying to change attitude towards maths: a one year experimentation | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2005 | P., DI MARTINO; Mellone, Maria |