Sfoglia per Autore
Alla ricerca di impensati sul problem solving matematico: l’esperienza della Thinking Classroom
2023 Pacelli, Tiziana
Algoritmi per la moltiplicazione con l’uso di artefatti storico-culturali: un’esperienza didattica con i Bastoncini di Nepero
2023 Pacelli, Tiziana
Argomentare in matematica nella transizione scuola- università: produzioni di studenti e valutazioni di (futuri) docenti a confronto
2023 Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Miranda, Annamaria; Pacelli, Tiziana
Quality of students’ explanations in describing multiplication algorithms: the case of Napier bones.
2022 Pacelli, Tiziana; Pellegrino, Cristina; Carotenuto, Gemma; Coppola, Cristina
Turning moments: the crossroads of the prospective secondary teachers' attitude towards math
2022 Carotenuto, Gemma; Coppola, Cristina; Di Martino, Pietro; Pacelli, Tiziana
Handling a language to think together in the classroom: The case of the notion of equivalence
2022 Coppola, Cristina; Iannaccone, Antonio; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Mathematical Thinking Classroom: un nuovo modo di portare i problemi in classe
2021 Mellone, M.; Pacelli, T.
Apresentação-Conhecimento do professor e do Formador de professores de/que ensinam matemática - Mathematics Teachers and Educators knowledge
2021 Ribeiro, Miguel; Ribeiro, Alessandro; Pacelli, Tiziana
Interazioni conversazionali, manipolazioni linguistiche e emergenza di abilità logiche in attività matematiche
2021 Coppola, Cristina; Iannaccone, Antonio; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Cultural transposition of a thinking classroom: to conceive possible unthoughts in mathematical problem solving activity
2021 Mellone, Maria; Pacelli, Tiziana; Liljedahl, Peter
Collective discussions for the development of Interpretative Knowledge in Mathematics Teacher Education
2020 Pacelli, T.; Mellone, M.; Ribeiro, M.; Jakobsen, A.
Mathematics teachers’ interpretative knowledge of students’ errors and non-standard reasoning
2020 Mellone, M.; Ribeiro, M.; Jakobsen, A.; Carotenuto, G.; Romano, P.; Pacelli, T.
The worlds’ game: collective language manipulation as a space to develop logical abilities in a primary school classroom
2019 Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Le attività
2017 Carotenuto, G.; Coppola, C.; Dello Iacono, U.; Pacelli, T.
Numero Ergo Sum: a Proposal for the Improvement of Representation Capability
2016 Capone, R.; Carotenuto, G.; Coppola, C.; Del Regno, F.; Lombardi, L.; Pacelli, T.; Tortoriello, F. S.
Linguaggio e sue interpretazioni: il “gioco dei mondi” in una classe di scuola primaria
2015 Coppola, C.; Mollo, M.; Pacelli, T.
I futuri maestri e la matematica
2015 Coppola, C.; Di Martino, P.; Pacelli, T.; Sabena, C.
The development of logical tools through socially constructed and culturally based activities
2015 Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Reading data from Graphs: a study on the role of language
2015 Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Pacelli, Tiziana
Crucial events in pre-service primary teachers’ mathematical experience
2015 Coppola, Cristina; Pacelli, Tiziana; Di Martino, Pietro; Sabena, Cristina
Titolo | Tipologia | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|---|
Alla ricerca di impensati sul problem solving matematico: l’esperienza della Thinking Classroom | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2023 | Pacelli, Tiziana | |
Algoritmi per la moltiplicazione con l’uso di artefatti storico-culturali: un’esperienza didattica con i Bastoncini di Nepero | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2023 | Pacelli, Tiziana | |
Argomentare in matematica nella transizione scuola- università: produzioni di studenti e valutazioni di (futuri) docenti a confronto | 1.1 Articolo in rivista | 2023 | Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Miranda, Annamaria; Pacelli, Tiziana | |
Quality of students’ explanations in describing multiplication algorithms: the case of Napier bones. | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2022 | Pacelli, Tiziana; Pellegrino, Cristina; Carotenuto, Gemma; Coppola, Cristina | |
Turning moments: the crossroads of the prospective secondary teachers' attitude towards math | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2022 | Carotenuto, Gemma; Coppola, Cristina; Di Martino, Pietro; Pacelli, Tiziana | |
Handling a language to think together in the classroom: The case of the notion of equivalence | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Coppola, Cristina; Iannaccone, Antonio; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana | |
Mathematical Thinking Classroom: un nuovo modo di portare i problemi in classe | 1.1 Articolo in rivista | 2021 | Mellone, M.; Pacelli, T. | |
Apresentação-Conhecimento do professor e do Formador de professores de/que ensinam matemática - Mathematics Teachers and Educators knowledge | 1.1 Articolo in rivista | 2021 | Ribeiro, Miguel; Ribeiro, Alessandro; Pacelli, Tiziana | |
Interazioni conversazionali, manipolazioni linguistiche e emergenza di abilità logiche in attività matematiche | 1.1 Articolo in rivista | 2021 | Coppola, Cristina; Iannaccone, Antonio; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana | |
Cultural transposition of a thinking classroom: to conceive possible unthoughts in mathematical problem solving activity | 1.1 Articolo in rivista | 2021 | Mellone, Maria; Pacelli, Tiziana; Liljedahl, Peter | |
Collective discussions for the development of Interpretative Knowledge in Mathematics Teacher Education | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2020 | Pacelli, T.; Mellone, M.; Ribeiro, M.; Jakobsen, A. | |
Mathematics teachers’ interpretative knowledge of students’ errors and non-standard reasoning | 1.1 Articolo in rivista | 2020 | Mellone, M.; Ribeiro, M.; Jakobsen, A.; Carotenuto, G.; Romano, P.; Pacelli, T. | |
The worlds’ game: collective language manipulation as a space to develop logical abilities in a primary school classroom | 1.1 Articolo in rivista | 2019 | Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana | |
Le attività | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2017 | Carotenuto, G.; Coppola, C.; Dello Iacono, U.; Pacelli, T. | |
Numero Ergo Sum: a Proposal for the Improvement of Representation Capability | 4.3 Poster | 2016 | Capone, R.; Carotenuto, G.; Coppola, C.; Del Regno, F.; Lombardi, L.; Pacelli, T.; Tortoriello, F. S. | |
Linguaggio e sue interpretazioni: il “gioco dei mondi” in una classe di scuola primaria | 1.1 Articolo in rivista | 2015 | Coppola, C.; Mollo, M.; Pacelli, T. | |
I futuri maestri e la matematica | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2015 | Coppola, C.; Di Martino, P.; Pacelli, T.; Sabena, C. | |
The development of logical tools through socially constructed and culturally based activities | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2015 | Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana | |
Reading data from Graphs: a study on the role of language | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2015 | Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Pacelli, Tiziana | |
Crucial events in pre-service primary teachers’ mathematical experience | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2015 | Coppola, Cristina; Pacelli, Tiziana; Di Martino, Pietro; Sabena, Cristina |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile