DELL'AQUILA, ELENA
DELL'AQUILA, ELENA
Hyper-Activity Books and Serious Games: How to Promote Experiential Learning beyond Distance
2022 Ponticorvo, M.; Dell'Aquila, E.; Di Fuccio, R.
Increasing Engagement with Chameleon Robots in Bartending Services
2020 Rossi, S.; Dell' aquila, Elena; Russo, Davide; Maggi, Giampaolo
Coding and educational robotics with peers: The C0D1NC experience to foster inclusion
2022 Ponticorvo, M.; Rubinacci, F.; Dell'Aquila, E.; Marocco, D.
ENACT: Virtual Experiences of Negotiation
2017 Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; di Ferdinando, Andrea; Schembri, Massimiliano; Miglino, Orazio
Eutopia: Transferring Psycho-pedagogical Role Play to the Multiplayer Digital Stage
2017 Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; di Ferdinando, Andrea; Schembri, Massimiliano; Miglino, Orazio
DREAD-ED: Improving Communication Skills in Critical Situations
2017 Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; di Ferdinando, Andrea; Schembri, Massimiliano; Miglino, Orazio
Educational Games for Soft-Skills Training in Digital Environments
2017 Dell'Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; DI FERDINANDO, Andrea; Schembri, Massimiliano; Miglino, Orazio
Soft Skills
2017 Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; di Ferdinando, Andrea; Schembri, Massimiliano; Miglino, Orazio
Methodology and Design of Technologically Enhanced Educational Role-Playing Games for Soft Skills Training
2017 Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; di Ferdinando, Andrea; Schembri, Massimiliano; Miglino, Orazio
Learn to Lead: An Educational Game for Leaders to Be
2017 Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; di Ferdinando, Andrea; Schembri, Massimiliano; Miglino, Orazio
Traditional Settings and New Technologies for Role-Play Implementation
2017 Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; di Ferdinando, Andrea; Schembri, Massimiliano; Miglino, Orazio
Teachers’ multicultural personality traits as predictors of intercultural conflict management styles: Evidence from five European countries
2022 Vallone, F.; Dell'Aquila, E.; Dolce, P.; Marocco, D.; Zurlo, M. C.
Attain Cultural Integration through teachers' Conflict Resolution skills Development: The ACCORD project
2019 Marocco, D.; Dell'Aquila, E.; Zurlo, M. C.; Vallone, F.; Barajas, M.; Frossard, F.; di Ferdinando, A.; di Fuccio, R.; Lippens, M.; van Praag, L.; Protopsaltis, A.; Swertz, C.; Arslan, P. Y.; Mazzucato, A.
Editorial Learning and assessment in natural and artificial systems
2019 Marocco, D.; Dell'Aquila, E.; Gigliotta, O.
'ACCORD' e-Platform: Development and evaluation of an innovative multicultural training for school professionals
2020 Vallone, F.; Dell'Aquila, E.; Zurlo, M. C.; Marocco, D.
Cheating with a socially assistive robot? a matter of personality
2020 Maggi, G.; Dell'Aquila, E.; Cucciniello, I.; Rossi, S.
What would you like to drink? Engagement and interaction styles in HRI
2020 Rossi, S.; Dell'Aquila, E.; Maggi, G.; Russo, D.
Teachers' Patterns of Management of Conflicts With Students: A Study in Five European Countries
2020 Zurlo, Maria Clelia; Vallone, Federica; Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide
Online assessment of negotiation skills through 3D role play simulation
2015 Pacella, Daniela; Di Ferdinando, Andrea; Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide
Educational Games for Soft-Skills Training in Digital Environments: New Perspectives.
2016 Dell'Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; DI FERDINANDO, Andrea; Schembri, M.; Miglino, Orazio
Titolo | Tipologia | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|---|
Hyper-Activity Books and Serious Games: How to Promote Experiential Learning beyond Distance | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Ponticorvo, M.; Dell'Aquila, E.; Di Fuccio, R. | |
Increasing Engagement with Chameleon Robots in Bartending Services | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2020 | Rossi, S.; Dell' aquila, Elena; Russo, Davide; Maggi, Giampaolo | |
Coding and educational robotics with peers: The C0D1NC experience to foster inclusion | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Ponticorvo, M.; Rubinacci, F.; Dell'Aquila, E.; Marocco, D. | |
ENACT: Virtual Experiences of Negotiation | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2017 | Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; di Ferdinando, Andrea; Schembri, Massimiliano; Miglino, Orazio | |
Eutopia: Transferring Psycho-pedagogical Role Play to the Multiplayer Digital Stage | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2017 | Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; di Ferdinando, Andrea; Schembri, Massimiliano; Miglino, Orazio | |
DREAD-ED: Improving Communication Skills in Critical Situations | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2017 | Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; di Ferdinando, Andrea; Schembri, Massimiliano; Miglino, Orazio | |
Educational Games for Soft-Skills Training in Digital Environments | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2017 | Dell'Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; DI FERDINANDO, Andrea; Schembri, Massimiliano; Miglino, Orazio | |
Soft Skills | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2017 | Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; di Ferdinando, Andrea; Schembri, Massimiliano; Miglino, Orazio | |
Methodology and Design of Technologically Enhanced Educational Role-Playing Games for Soft Skills Training | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2017 | Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; di Ferdinando, Andrea; Schembri, Massimiliano; Miglino, Orazio | |
Learn to Lead: An Educational Game for Leaders to Be | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2017 | Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; di Ferdinando, Andrea; Schembri, Massimiliano; Miglino, Orazio | |
Traditional Settings and New Technologies for Role-Play Implementation | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2017 | Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; di Ferdinando, Andrea; Schembri, Massimiliano; Miglino, Orazio | |
Teachers’ multicultural personality traits as predictors of intercultural conflict management styles: Evidence from five European countries | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Vallone, F.; Dell'Aquila, E.; Dolce, P.; Marocco, D.; Zurlo, M. C. | |
Attain Cultural Integration through teachers' Conflict Resolution skills Development: The ACCORD project | 1.1 Articolo in rivista | 2019 | Marocco, D.; Dell'Aquila, E.; Zurlo, M. C.; Vallone, F.; Barajas, M.; Frossard, F.; di Ferdinando, A.; di Fuccio, R.; Lippens, M.; van Praag, L.; Protopsaltis, A.; Swertz, C.; Arslan, P. Y.; Mazzucato, A. | |
Editorial Learning and assessment in natural and artificial systems | 7.1 Curatore o Editor di Libri Scientifici | 2019 | Marocco, D.; Dell'Aquila, E.; Gigliotta, O. | |
'ACCORD' e-Platform: Development and evaluation of an innovative multicultural training for school professionals | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2020 | Vallone, F.; Dell'Aquila, E.; Zurlo, M. C.; Marocco, D. | |
Cheating with a socially assistive robot? a matter of personality | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2020 | Maggi, G.; Dell'Aquila, E.; Cucciniello, I.; Rossi, S. | |
What would you like to drink? Engagement and interaction styles in HRI | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2020 | Rossi, S.; Dell'Aquila, E.; Maggi, G.; Russo, D. | |
Teachers' Patterns of Management of Conflicts With Students: A Study in Five European Countries | 1.1 Articolo in rivista | 2020 | Zurlo, Maria Clelia; Vallone, Federica; Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide | |
Online assessment of negotiation skills through 3D role play simulation | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2015 | Pacella, Daniela; Di Ferdinando, Andrea; Dell’Aquila, Elena; Marocco, Davide | |
Educational Games for Soft-Skills Training in Digital Environments: New Perspectives. | 3.1 Monografia o trattato scientifico | 2016 | Dell'Aquila, Elena; Marocco, Davide; Ponticorvo, Michela; DI FERDINANDO, Andrea; Schembri, M.; Miglino, Orazio |