PASSEGGIA, RAFFAELLA
PASSEGGIA, RAFFAELLA
DIPARTIMENTO DI STUDI UMANISTICI
La relazione tra interventi del clinico, clima di gruppo e performance accademica in un counselling di gruppo: un caso clinico
2018 Passeggia, Raffaella; Cutolo Anna, Sara; Esposito, Giovanna
Exploring the relation between clinician's mentalizing interventions and group members' change
2018 Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Anna Sara, Cutolo; Karterud, Sigmund; Freda, MARIA FRANCESCA
Il gruppo mentalizzante come dispositivo di promozione della salute nel counselling con studenti universitari: uno studio sulla relazione tra clima di gruppo, benessere percepito e performance accademica.
2019 Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Cannata, Anna; Parlato, Federica
Exploring the relationship between reflective function and recovery process of borderline users on Instagram: a multimethod study through computerized and thematic analysis
2019 Esposito, Giovanna; Perla, Viviana; Passeggia, Raffaella; Fertuck, Erik; Mergenthaler, Erhard
Il counselling universitario come dispositivo di promozione dell'inclusione degli studenti in ritardo con gli studi
2019 Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Freda, MARIA FRANCESCA
Mentalizing the university experience: an exploratory study on the relationship between university students' reflective functioning, psychological well-being and academic performance
2020 Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Cannata, Anna; Parlato, Federica; Freda, MARIA FRANCESCA
Mentalizzare l'esperienza universitaria per prevenire il drop-out: uno studio esplorativo sulla relazione tra funzione riflessiva, benessere psicologico e performance accademica
2020 Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Cannata, Anna; Parlato, Federica; Freda, MARIA FRANCESCA
Treatment Integrity and Members’ Change in Group Counseling: A Pilot Study on Counselor's Mentalizing Intervention
2020 Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Cutolo, ANNA SARA; Karterud, Sigmund; Freda, MARIA FRANCESCA
Sinapsi Academic Self-Management Training Group to Promote Well-Being with University Students
2022 Martino, MARIA LUISA; Passeggia, Raffaella; DI NATALE, MARIA ROSARIA; Freda, MARIA FRANCESCA
The Italian validation of the university student engagement inventory
2022 Esposito, Giovanna; Marôco, João; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Freda, MARIA FRANCESCA
Reflective functioning and personal recovery process of users with borderline personality disorder on Instagram: An explorative study using computerized and thematic analysis
2021 Esposito, Giovanna; Perla, Viviana; Passeggia, Raffaella; Fertuck, Erik; Mergenthaler, Erhard
Tracking change in group interventions: a further adaptation of the innovative moments coding system for groups
2022 Esposito, Giovanna; Cutolo, Anna Sara; Passeggia, Raffaella; Formentin, Silvia; Gonçalves, Miguel Mario
Supporting University Students During the Pandemic: A Study on The Efficacy of a Mentalizing Online Group Counselling
2023 Esposito, G.; Passeggia, R.; Pepicelli, G.; Cannata, A.; Rosaria, D. N. M.; Parlato, F.; Freda, M. F.
Pseudomentalization as a Challenge for Therapists of Group Psychotherapy With Drug Addicted Patients
2022 Esposito, G.; Formentin, S.; Marogna, C.; Sava, V.; Passeggia, R.; Karterud, S. W.
Titolo | Tipologia | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|---|
La relazione tra interventi del clinico, clima di gruppo e performance accademica in un counselling di gruppo: un caso clinico | 4.3 Poster | 2018 | Passeggia, Raffaella; Cutolo Anna, Sara; Esposito, Giovanna | |
Exploring the relation between clinician's mentalizing interventions and group members' change | 4.2 Abstract in Atti di convegno | 2018 | Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Anna Sara, Cutolo; Karterud, Sigmund; Freda, MARIA FRANCESCA | |
Il gruppo mentalizzante come dispositivo di promozione della salute nel counselling con studenti universitari: uno studio sulla relazione tra clima di gruppo, benessere percepito e performance accademica. | 4.2 Abstract in Atti di convegno | 2019 | Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Cannata, Anna; Parlato, Federica | |
Exploring the relationship between reflective function and recovery process of borderline users on Instagram: a multimethod study through computerized and thematic analysis | 4.2 Abstract in Atti di convegno | 2019 | Esposito, Giovanna; Perla, Viviana; Passeggia, Raffaella; Fertuck, Erik; Mergenthaler, Erhard | |
Il counselling universitario come dispositivo di promozione dell'inclusione degli studenti in ritardo con gli studi | 4.2 Abstract in Atti di convegno | 2019 | Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Freda, MARIA FRANCESCA | |
Mentalizing the university experience: an exploratory study on the relationship between university students' reflective functioning, psychological well-being and academic performance | 1.1 Articolo in rivista | 2020 | Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Cannata, Anna; Parlato, Federica; Freda, MARIA FRANCESCA | |
Mentalizzare l'esperienza universitaria per prevenire il drop-out: uno studio esplorativo sulla relazione tra funzione riflessiva, benessere psicologico e performance accademica | 4.2 Abstract in Atti di convegno | 2020 | Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Cannata, Anna; Parlato, Federica; Freda, MARIA FRANCESCA | |
Treatment Integrity and Members’ Change in Group Counseling: A Pilot Study on Counselor's Mentalizing Intervention | 1.1 Articolo in rivista | 2020 | Esposito, Giovanna; Passeggia, Raffaella; Cutolo, ANNA SARA; Karterud, Sigmund; Freda, MARIA FRANCESCA | |
Sinapsi Academic Self-Management Training Group to Promote Well-Being with University Students | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Martino, MARIA LUISA; Passeggia, Raffaella; DI NATALE, MARIA ROSARIA; Freda, MARIA FRANCESCA | |
The Italian validation of the university student engagement inventory | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Esposito, Giovanna; Marôco, João; Passeggia, Raffaella; Pepicelli, Giuliana; Freda, MARIA FRANCESCA | |
Reflective functioning and personal recovery process of users with borderline personality disorder on Instagram: An explorative study using computerized and thematic analysis | 1.1 Articolo in rivista | 2021 | Esposito, Giovanna; Perla, Viviana; Passeggia, Raffaella; Fertuck, Erik; Mergenthaler, Erhard | |
Tracking change in group interventions: a further adaptation of the innovative moments coding system for groups | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Esposito, Giovanna; Cutolo, Anna Sara; Passeggia, Raffaella; Formentin, Silvia; Gonçalves, Miguel Mario | |
Supporting University Students During the Pandemic: A Study on The Efficacy of a Mentalizing Online Group Counselling | 1.1 Articolo in rivista | 2023 | Esposito, G.; Passeggia, R.; Pepicelli, G.; Cannata, A.; Rosaria, D. N. M.; Parlato, F.; Freda, M. F. | |
Pseudomentalization as a Challenge for Therapists of Group Psychotherapy With Drug Addicted Patients | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Esposito, G.; Formentin, S.; Marogna, C.; Sava, V.; Passeggia, R.; Karterud, S. W. |