DI FUCCIO, RAFFAELE

DI FUCCIO, RAFFAELE  

DIPARTIMENTO DI STUDI UMANISTICI  

Mostra records
Risultati 1 - 16 di 16 (tempo di esecuzione: 0.024 secondi).
Titolo Tipologia Data di pubblicazione Autore(i) File
Digital and Multisensory Storytelling: Narration with Smell, Taste and Touch 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) 2016 DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; Ferrara, Fabrizio; Miglino, Orazio
Block Magic: A Prototype Bridging Digital and Physical Educational Materials to Support Children Learning Processes 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) 2015 DI FERDINANDO, Andrea; DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio
Towards Hyper Activity Books for Children. Connecting Activity Books and Montessori-like Educational Materials 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) 2015 DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; DI FERDINANDO, Andrea; Miglino, Orazio
I MATERIALI DIDATTICI CURRICOLARI POTENZIATI: DALLE INTERFACCE TRASPARENTI ALLA MULTIMODALITÀ 4.2 Abstract in Atti di convegno 2016 Miglino, Orazio; Ponticorvo, Michela; DI FUCCIO, Raffaele; Ferrara, Fabrizio
Potenziare i materiali didattici nella scuola primaria con interfacce naturali e tutor adattivi 4.2 Abstract in Atti di convegno 2016 Miglino, Orazio; Ponticorvo, Michela; DI FERDINANDO, Andrea; DI FUCCIO, Raffaele; Ferrara, Fabrizio; Dolce, Pasquale
LA SFIDA DEL VECCHIO TANGIBILE AL NUOVO DIGITALE: I MATERIALI IBRIDI PER L’EDUCAZIONE 4.2 Abstract in Atti di convegno 2018 DI FUCCIO, Raffaele; Ferrara, Fabrizio; Miglino, Orazio
Demonstrating machine learning for cancer diagnostics 4.1 Articoli in Atti di convegno 2019 Walsh, P.; Lynch, J.; Kelly, B.; Palu, C.; Gigliotta, O.; Di Fuccio, R.
THE VIRGILIO PROJECT. Using Moocs and Serious Games to support students decision making for an informed selection of university curriculum. 4.1 Articoli in Atti di convegno 2014 DE ROSA, Rosanna; Di Fuccio, R.; Miglino, Orazio; Marocco, D.
STOP: A gamified approach to support obese patients in changing their health habits 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) 2020 Di Fuccio, R.; Zampella, M.; Miglino, O.
Usability and engagement of a digital and multisensorial tool for immersive storytelling: A pilot study 4.1 Articoli in Atti di convegno 2020 Somma, F.; Di Fuccio, R.; Lattanzio, L.; Ferretti, F.; Gigliotta, O.
Attain Cultural Integration through teachers' Conflict Resolution skills Development: The ACCORD project 1.1 Articolo in rivista 2019 Marocco, D.; Dell'Aquila, E.; Zurlo, M. C.; Vallone, F.; Barajas, M.; Frossard, F.; di Ferdinando, A.; di Fuccio, R.; Lippens, M.; van Praag, L.; Protopsaltis, A.; Swertz, C.; Arslan, P. Y.; Mazzucato, A.
The SToP project app: Promoting the creation of habits through explicit learning and self-monitoring 4.1 Articoli in Atti di convegno 2021 Fusco, L.; Diano, F.; Somma, F.; Di Fuccio, R.; Ferrara, F.; Sica, L. S.
An innovative tool for olfactive learning with tangible user interfaces in MOOC learning for viticulture and enology learning 4.1 Articoli in Atti di convegno 2021 Di Fuccio, R.; Toto, G. A.; Ponticorvo, M.; Parola, A.; Marocco, D.; Miglino, O.
Creativity, Learning and Technology in MOOC: The DoCENT Approach Between Teaching and Gaming 4.1 Articoli in Atti di convegno 2022 Sica, L. S.; Ponticorvo, M.; Di Fuccio, R.
Hyper-Activity Books and Serious Games: How to Promote Experiential Learning beyond Distance 1.1 Articolo in rivista 2022 Ponticorvo, M.; Dell'Aquila, E.; Di Fuccio, R.
Educational Digital Storytelling: Empowering Students to Shape Their Future 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) 2022 Parola, Anna; DI FUCCIO, Raffaele; Somma, Federica; Miglino, Orazio