Sfoglia per Autore
Creativity, Learning and Technology in MOOC: The DoCENT Approach Between Teaching and Gaming
2022 Sica, L. S.; Ponticorvo, M.; Di Fuccio, R.
Spatial Frames of Reference and Action: A Study with Evolved Neuro-agents
2022 Milano, N.; Ponticorvo, M.
Training and assessing numerical abilities across the lifespan with intelligent systems: The example of Baldo
2022 Ponticorvo, M.; Schembri, M.; Miglino, O.
Pseudoneglect in children and young adults evaluated by means of the E-BTT
2021 Somma, Federica; Argiuolo, Antonietta; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio; Bartolomeo, Paolo; Gigliotta, Onofrio
A neurorobotic model of stress-induced pseudoneglect
2021 Gigliotta, Onofrio; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio; Bartolomeo, Paolo
Sequenze spaziali ottimali come indici di organizzazione visiva nell’E-BTT
2021 Argiuolo, Antonietta; Somma, Federica; Gigliotta, Onofrio; Ponticorvo, Michela
E-TAN, a technology-enhanced platform with tangible objects for the assessment of visual neglect: A multiple single-case study
2021 Cerrato, A.; Pacella, D.; Palumbo, F.; Beauvais, D.; Ponticorvo, M.; Miglino, O.; Bartolomeo, P.
La Robotica per l’apprendimento di Soft-skills
2021 Ponticorvo, Michela; Rubinacci, Franco; Miglino, Orazio
Materiali tra il tangibile ed il digitale per la creatività: un’applicazione ad un caso singolo di sviluppo atipico
2021 Ponticorvo, Michela; Sica, LUIGIA SIMONA; Rega, Angelo; Miglino, Orazio
Supporting learning processe through automatic, gamified and adaptive systems
2021 Ponticorvo, Michela
STop Obesity Platform: a gamified learning system to build a new healthier life-style
2021 Zampella, Monica; Brunetti, Eliana; Mugione, Marianna; DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; Ferrara, Fabrizio
Analysis of spatial behaviour by the means of Euclidean Distances
2021 Argiuolo, Antonietta; Somma, Federica; Marocco, Davide; Gigliotta, Onofrio; Bartolomeo, Paolo; Miglino, Orazio; Ponticorvo, Michela
Autoencoders as an alternative approach to Principal Component Analysis for dimensionality reduction. An application on simulated data from psychometric models
2021 Casella, M.; Dolce, P.; Ponticorvo, M.; Marocco, D.
An innovative tool for olfactive learning with tangible user interfaces in MOOC learning for viticulture and enology learning
2021 Di Fuccio, R.; Toto, G. A.; Ponticorvo, M.; Parola, A.; Marocco, D.; Miglino, O.
The E-TAN ANALYST project: New horizons on E-BTT data analysis
2021 Argiuolo, A.; Miglino, O.; Ponticorvo, M.
Diligo 2.0: A digital assessment tool for geometric and emotional skills in preschoolers
2021 Diano, F.; Ferrara, F.; Rosa, A.; Ponticorvo, M.
Editors
2020 Gigliotta, O.; Ponticorvo, M.
A framework to automatically support autonomous exploration of amusing contents and self-determination in people with profound disabilities
2020 Ponticorvo, M.; Milano, N.; Rega, A.; Ricci, C.; Miglino, O.
Valutazione dello pseudoneglect mediante strumenti tangibili e digitali
2020 Somma, Federica; Argiuolo, Antonietta; Cerrato, Antonio; Ponticorvo, Michela; Mandolesi, Laura; Miglino, Orazio; Bartolomeo, Paolo; Gigliotta, Onofrio
Il contributo dell'intelligenza artificiale alla valutazione in ambito cognitivo e neuro-psicologico: alcuni esempi- simposio "L’intelligenza artificiale nella misurazione e nell’intervento in ambito psicologico: applicazioni e prospettive"
2020 Ponticorvo, Michela; Cerrato, Antonio
Titolo | Tipologia | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|---|
Creativity, Learning and Technology in MOOC: The DoCENT Approach Between Teaching and Gaming | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2022 | Sica, L. S.; Ponticorvo, M.; Di Fuccio, R. | |
Spatial Frames of Reference and Action: A Study with Evolved Neuro-agents | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2022 | Milano, N.; Ponticorvo, M. | |
Training and assessing numerical abilities across the lifespan with intelligent systems: The example of Baldo | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Ponticorvo, M.; Schembri, M.; Miglino, O. | |
Pseudoneglect in children and young adults evaluated by means of the E-BTT | 1.5 Abstract in rivista | 2021 | Somma, Federica; Argiuolo, Antonietta; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio; Bartolomeo, Paolo; Gigliotta, Onofrio | |
A neurorobotic model of stress-induced pseudoneglect | 1.5 Abstract in rivista | 2021 | Gigliotta, Onofrio; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio; Bartolomeo, Paolo | |
Sequenze spaziali ottimali come indici di organizzazione visiva nell’E-BTT | 4.2 Abstract in Atti di convegno | 2021 | Argiuolo, Antonietta; Somma, Federica; Gigliotta, Onofrio; Ponticorvo, Michela | |
E-TAN, a technology-enhanced platform with tangible objects for the assessment of visual neglect: A multiple single-case study | 1.1 Articolo in rivista | 2021 | Cerrato, A.; Pacella, D.; Palumbo, F.; Beauvais, D.; Ponticorvo, M.; Miglino, O.; Bartolomeo, P. | |
La Robotica per l’apprendimento di Soft-skills | 4.2 Abstract in Atti di convegno | 2021 | Ponticorvo, Michela; Rubinacci, Franco; Miglino, Orazio | |
Materiali tra il tangibile ed il digitale per la creatività: un’applicazione ad un caso singolo di sviluppo atipico | 4.2 Abstract in Atti di convegno | 2021 | Ponticorvo, Michela; Sica, LUIGIA SIMONA; Rega, Angelo; Miglino, Orazio | |
Supporting learning processe through automatic, gamified and adaptive systems | 8.02 Comunicazioni a Convegni o Seminari | 2021 | Ponticorvo, Michela | |
STop Obesity Platform: a gamified learning system to build a new healthier life-style | 8.02 Comunicazioni a Convegni o Seminari | 2021 | Zampella, Monica; Brunetti, Eliana; Mugione, Marianna; DI FUCCIO, Raffaele; Ponticorvo, Michela; Ferrara, Fabrizio | |
Analysis of spatial behaviour by the means of Euclidean Distances | 1.5 Abstract in rivista | 2021 | Argiuolo, Antonietta; Somma, Federica; Marocco, Davide; Gigliotta, Onofrio; Bartolomeo, Paolo; Miglino, Orazio; Ponticorvo, Michela | |
Autoencoders as an alternative approach to Principal Component Analysis for dimensionality reduction. An application on simulated data from psychometric models | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2021 | Casella, M.; Dolce, P.; Ponticorvo, M.; Marocco, D. | |
An innovative tool for olfactive learning with tangible user interfaces in MOOC learning for viticulture and enology learning | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2021 | Di Fuccio, R.; Toto, G. A.; Ponticorvo, M.; Parola, A.; Marocco, D.; Miglino, O. | |
The E-TAN ANALYST project: New horizons on E-BTT data analysis | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2021 | Argiuolo, A.; Miglino, O.; Ponticorvo, M. | |
Diligo 2.0: A digital assessment tool for geometric and emotional skills in preschoolers | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2021 | Diano, F.; Ferrara, F.; Rosa, A.; Ponticorvo, M. | |
Editors | 7.1 Curatore o Editor di Libri Scientifici | 2020 | Gigliotta, O.; Ponticorvo, M. | |
A framework to automatically support autonomous exploration of amusing contents and self-determination in people with profound disabilities | 1.1 Articolo in rivista | 2020 | Ponticorvo, M.; Milano, N.; Rega, A.; Ricci, C.; Miglino, O. | |
Valutazione dello pseudoneglect mediante strumenti tangibili e digitali | 1.1 Articolo in rivista | 2020 | Somma, Federica; Argiuolo, Antonietta; Cerrato, Antonio; Ponticorvo, Michela; Mandolesi, Laura; Miglino, Orazio; Bartolomeo, Paolo; Gigliotta, Onofrio | |
Il contributo dell'intelligenza artificiale alla valutazione in ambito cognitivo e neuro-psicologico: alcuni esempi- simposio "L’intelligenza artificiale nella misurazione e nell’intervento in ambito psicologico: applicazioni e prospettive" | 8.02 Comunicazioni a Convegni o Seminari | 2020 | Ponticorvo, Michela; Cerrato, Antonio |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile