DaD is not the simple reproduction of traditional teaching practices with virtual tools, it is a teaching that requires an innovative approach, as on the basis of social constructivism, it pursues the objective of creating learning situations in which the student can independently and responsibly develop their skills, starting from the knowledge and skills acquired, without ever neglecting the teacher-learner educational relationship. During these months, the teachers have experimented with new forms of teaching, including hybrid forms, which mixed together different methodologies, as happened for the teachers of the Musical High School of Caserta, where the Flipped classroom was tested at a distance, a way to transform the “digital native” in “digital enactive”. La DaD non è la semplice riproduzione delle pratiche didattiche tradizionali con strumenti virtuali, è una didattica che richiede un approccio innovativo, in quanto sulla base del costruttivismo sociale, persegue l’obiettivo di creare situazioni di apprendimento in cui lo studente possa autonomamente e responsabilmente sviluppare le proprie competenze, partendo dalle conoscenze e dalle abilità acquisite, senza mai trascurare la relazione educativa docente-discente. Durante questi mesi i docenti hanno sperimentato nuove forme di didattica, anche forme ibride, che mescolavano insieme metodologie diverse, come è avvenuto per i docenti del Liceo musicale di Caserta, dove si è sperimentata la Flipped classroom a distanza, un modo per trasformare i “digital native” in “digital enactive”.
Educating through music “at a distance”. The didactic experience of a musical high school during the pandemic. Educare attraverso la musica “a distanza”: l’esperienza didattica di un liceo musicale durante la pandemia / Capobianco, Rosaria. - In: Q-TIMES WEBMAGAZINE. - ISSN 2038-3282. - XII:3(2020), pp. 228-238.
Educating through music “at a distance”. The didactic experience of a musical high school during the pandemic. Educare attraverso la musica “a distanza”: l’esperienza didattica di un liceo musicale durante la pandemia
CAPOBIANCO ROSARIA
Investigation
2020
Abstract
DaD is not the simple reproduction of traditional teaching practices with virtual tools, it is a teaching that requires an innovative approach, as on the basis of social constructivism, it pursues the objective of creating learning situations in which the student can independently and responsibly develop their skills, starting from the knowledge and skills acquired, without ever neglecting the teacher-learner educational relationship. During these months, the teachers have experimented with new forms of teaching, including hybrid forms, which mixed together different methodologies, as happened for the teachers of the Musical High School of Caserta, where the Flipped classroom was tested at a distance, a way to transform the “digital native” in “digital enactive”. La DaD non è la semplice riproduzione delle pratiche didattiche tradizionali con strumenti virtuali, è una didattica che richiede un approccio innovativo, in quanto sulla base del costruttivismo sociale, persegue l’obiettivo di creare situazioni di apprendimento in cui lo studente possa autonomamente e responsabilmente sviluppare le proprie competenze, partendo dalle conoscenze e dalle abilità acquisite, senza mai trascurare la relazione educativa docente-discente. Durante questi mesi i docenti hanno sperimentato nuove forme di didattica, anche forme ibride, che mescolavano insieme metodologie diverse, come è avvenuto per i docenti del Liceo musicale di Caserta, dove si è sperimentata la Flipped classroom a distanza, un modo per trasformare i “digital native” in “digital enactive”.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
capobianco_qtimes_lug_2020.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Documento in Post-print
Licenza:
Dominio pubblico
Dimensione
775.43 kB
Formato
Adobe PDF
|
775.43 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.