The article focuses on a significant cultural shift occurring in Education: from integration to inclusion in both national and international contexts. Such a shift is analyzed in the light of the special educational need construct and its repercussions in teaching and teacher training in order to promote Learning for all.
La didattica inclusiva per una scuola di tutti e per tutti. Dal riconoscimento dei bisogni educativi speciali alla personalizzazione degli apprendimenti / Striano, Maura; Capobianco, Rosaria; Cesarano, Valentina. - In: CQIA RIVISTA. - ISSN 2039-4039. - Anno VII:Numero 20(2017), pp. 25-36.
La didattica inclusiva per una scuola di tutti e per tutti. Dal riconoscimento dei bisogni educativi speciali alla personalizzazione degli apprendimenti
Striano Maura;Capobianco Rosaria;Cesarano Valentina
2017
Abstract
The article focuses on a significant cultural shift occurring in Education: from integration to inclusion in both national and international contexts. Such a shift is analyzed in the light of the special educational need construct and its repercussions in teaching and teacher training in order to promote Learning for all.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
80733.pdf
accesso aperto
Descrizione: articolo on line
Tipologia:
Documento in Post-print
Licenza:
Accesso privato/ristretto
Dimensione
137.43 kB
Formato
Adobe PDF
|
137.43 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.