Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 41
Titolo Tipologia Data di pubblicazione Autore(i) File
Eco-packaging in organic foods: rational decisions or emotional influences? 1.1 Articolo in rivista 2023 Lombardi, Alessia; Califano, Giovanbattista; Caracciolo, Francesco; DEL GIUDICE, Teresa; Cembalo, Luigi
Measuring consumer effort in circular economy initiatives in the food domain: An exploratory analysis 1.1 Articolo in rivista 2023 Paparella, A.; Vecchio, R.; Cembalo, L.; Lombardi, A.
Circular Bioeconomy and the Forest-Wood Sector: Bridging the Gap between Policies and Disadvantaged Forest Areas 1.1 Articolo in rivista 2023 Borrello, M.; Altomonte, E.; Cembalo, L.; D'Amico, V.; Lombardi, A.
Consumption Corridors as a new paradigm of sustainability 1.1 Articolo in rivista 2022 Lombardi, Alessia; Cembalo, Luigi
Do Italian consumers value health claims on extra-virgin olive oil? 1.1 Articolo in rivista 2021 De Gennaro, B. C.; Roselli, L.; Bimbo, F.; Carlucci, D.; Cavallo, C.; Cicia, G.; Del Giudice, T.; Lombardi, A.; Paparella, A.; Vecchio, R.
Do consumers understand health claims on extra-virgin olive oil? 1.1 Articolo in rivista 2021 Lombardi, A.; Carlucci, D.; Cavallo, C.; De Gennaro, B.; Del Giudice, T.; Giannoccaro, G.; Paparella, A.; Roselli, L.; Vecchio, R.; Cicia, G.
Consumers are willing to participate in circular business models: A practice theory perspective to food provisioning 1.1 Articolo in rivista 2020 Borrello, M.; Pascucci, S.; Caracciolo, F.; Lombardi, A.; Cembalo, L.
Willingness to pay for insect-based food: The role of information and carrier 1.1 Articolo in rivista 2019 Lombardi, Alessia; Vecchio, Riccardo; Borrello, Massimiliano; Caracciolo, Francesco; Cembalo, Luigi
The "Land of Fires" Toxic Waste Scandal and Its Effect on Consumer Food Choices 1.1 Articolo in rivista 2019 Cembalo, Luigi; Caso, Daniela; Carfora, Valentina; Caracciolo, Francesco; Lombardi, Alessia; Cicia, Giovanni
Consumers’ willingness to pay for natural food: evidence from an artefactual field experiment 1.1 Articolo in rivista 2018 Migliore, G.; Borrello, M.; Lombardi, A.; Schifani, G.
Exploring Willingness to Pay for QR Code Labeled Extra- Virgin Olive Oil: An Application of the Theory of Planned Behavior 1.1 Articolo in rivista 2017 Lombardi, Alessia; Carfora, Valentina; Cicia, Giovanni; DEL GIUDICE, Teresa; Lombardi, Pasquale; Panico, Teresa
Consumers' Perspective on Circular Economy Strategy for Reducing Food Waste 1.1 Articolo in rivista 2017 Borrello, Massimiliano; CARACCIOLO di TORCHIAROLO, Francesco; Lombardi, Alessia; Pascucci, Stefano; Cembalo, Luigi
The seven challenges for transitioning into a bio-based circular economy in the agri-food sector 1.1 Articolo in rivista 2016 Borrello, M.; Lombardi, A.; Pascucci, S.; Cembalo, Luigi
Consumers' willingness to pay and drivers of motivation to consume omega-3 enriched mozzarella cheese 1.1 Articolo in rivista 2016 Vecchio, Riccardo; Lombardi, Alessia; Cembalo, Luigi; CARACCIOLO di TORCHIAROLO, Francesco; Cicia, Giovanni; Masucci, Felicia; DI FRANCIA, Antonio
BEYOND THE USE OF FOOD SUPPLEMENTS: AN EMPIRICAL ANALYSIS IN ITALY 1.1 Articolo in rivista 2016 CARACCIOLO di TORCHIAROLO, Francesco; Lombardi, Alessia; Verneau, Fabio; Lombardi, Pasquale
Sharing values or sharing costs? Understanding consumer participation in alternative food networks 1.1 Articolo in rivista 2016 Pascucci, Stefano; Dentoni, Domenico; Lombardi, Alessia; Cembalo, Luigi
Determinants of Individual Attitudes Toward Animal Welfare-Friendly Food Products 1.1 Articolo in rivista 2016 Cembalo, Luigi; CARACCIOLO di TORCHIAROLO, Francesco; Lombardi, Alessia; DEL GIUDICE, Teresa; Grunert, K. G.; Cicia, Giovanni
Estimate of wtp for enriched crushed tomatoes in Southern Italy. A new approach 1.1 Articolo in rivista 2015 Sannino, Giuliana; Lombardi, Alessia; Verneau, Fabio
Farming profitability of direct selling in Italy: A propensity score matching approach 8.02 Comunicazioni a Convegni o Seminari 2015 CARACCIOLO di TORCHIAROLO, Francesco; Bonanno, A.; Lombardi, Alessia; Pascucci, S.; Cembalo, Luigi
How does corporate social responsibility in the food industry matter? 1.1 Articolo in rivista 2015 Lombardi, Alessia; CARACCIOLO di TORCHIAROLO, Francesco; Cembalo, Luigi; Lerro, Marco; Lombardi, Pasquale
Mostrati risultati da 1 a 20 di 41
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile