Sfoglia per Autore
Educational Digital Storytelling: Empowering Students to Shape Their Future
2022 Parola, Anna; DI FUCCIO, Raffaele; Somma, Federica; Miglino, Orazio
Training and assessing numerical abilities across the lifespan with intelligent systems: The example of Baldo
2022 Ponticorvo, M.; Schembri, M.; Miglino, O.
A neurorobotic model of stress-induced pseudoneglect
2021 Gigliotta, Onofrio; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio; Bartolomeo, Paolo
Pseudoneglect in children and young adults evaluated by means of the E-BTT
2021 Somma, Federica; Argiuolo, Antonietta; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio; Bartolomeo, Paolo; Gigliotta, Onofrio
E-TAN, a technology-enhanced platform with tangible objects for the assessment of visual neglect: A multiple single-case study
2021 Cerrato, A.; Pacella, D.; Palumbo, F.; Beauvais, D.; Ponticorvo, M.; Miglino, O.; Bartolomeo, P.
An innovative tool for olfactive learning with tangible user interfaces in MOOC learning for viticulture and enology learning
2021 Di Fuccio, R.; Toto, G. A.; Ponticorvo, M.; Parola, A.; Marocco, D.; Miglino, O.
The E-TAN ANALYST project: New horizons on E-BTT data analysis
2021 Argiuolo, A.; Miglino, O.; Ponticorvo, M.
Analysis of spatial behaviour by the means of Euclidean Distances
2021 Argiuolo, Antonietta; Somma, Federica; Marocco, Davide; Gigliotta, Onofrio; Bartolomeo, Paolo; Miglino, Orazio; Ponticorvo, Michela
Further to the Left: Stress-Induced Increase of Spatial Pseudoneglect During the COVID-19 Lockdown
2021 Somma, Federica; Bartolomeo, Paolo; Vallone, Federica; Argiuolo, Antonietta; Cerrato, Antonio; Miglino, Orazio; Mandolesi, Laura; Zurlo, Maria Clelia; Gigliotta, Onofrio
Applied behavior analysis (ABA) as a footprint for tutoring systems: A model of ABA approach applied to olfactory learning
2020 Ponticorvo, M.; Rega, A.; Miglino, O.
Valutazione dello pseudoneglect mediante strumenti tangibili e digitali
2020 Somma, Federica; Argiuolo, Antonietta; Cerrato, Antonio; Ponticorvo, Michela; Mandolesi, Laura; Miglino, Orazio; Bartolomeo, Paolo; Gigliotta, Onofrio
Enhancing Digital Creativity in Education: The Docent Project Approach
2020 Sica, LUIGIA SIMONA; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio
On the Edge Between Digital and Physical: Materials to Enhance Creativity in Children. An Application to Atypical Development
2020 Ponticorvo, M.; Sica, L. S.; Rega, A.; Miglino, O.
Wine Trainer (WT) 1.0 – un gioco digitale per l’addestramento olfattivo dei sommelier in formazione
2020 Miglino, Orazio; Ferrara, Fabrizio; DI FERDINANDO, Andrea
STOP: A gamified approach to support obese patients in changing their health habits
2020 Di Fuccio, R.; Zampella, M.; Miglino, O.
Educational Robotics to Foster and Assess Social Relations in Students' Groups
2020 Ponticorvo, M.; Rubinacci, F.; Marocco, D.; Truglio, F.; Miglino, O.
A framework to automatically support autonomous exploration of amusing contents and self-determination in people with profound disabilities
2020 Ponticorvo, M.; Milano, N.; Rega, A.; Ricci, C.; Miglino, O.
The Assessment of Visuospatial Abilities with Tangible Interfaces and Machine Learning
2019 Cerrato, A.; Ponticorvo, M.; Gigliotta, O.; Bartolomeo, P.; Miglino, O.
Preface
2019 Miglino, O.; Ponticorvo, M.
Clustering of behavioral spatial trajectories in neuropsychological assessment
2019 Palumbo, Francesco; Cerrato, Antonio; Ponticorvo, Michela; Gigliotta, Onofrio; Bartolomeo, Paolo; Miglino, Orazio
Titolo | Tipologia | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|---|
Educational Digital Storytelling: Empowering Students to Shape Their Future | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2022 | Parola, Anna; DI FUCCIO, Raffaele; Somma, Federica; Miglino, Orazio | |
Training and assessing numerical abilities across the lifespan with intelligent systems: The example of Baldo | 1.1 Articolo in rivista | 2022 | Ponticorvo, M.; Schembri, M.; Miglino, O. | |
A neurorobotic model of stress-induced pseudoneglect | 1.5 Abstract in rivista | 2021 | Gigliotta, Onofrio; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio; Bartolomeo, Paolo | |
Pseudoneglect in children and young adults evaluated by means of the E-BTT | 1.5 Abstract in rivista | 2021 | Somma, Federica; Argiuolo, Antonietta; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio; Bartolomeo, Paolo; Gigliotta, Onofrio | |
E-TAN, a technology-enhanced platform with tangible objects for the assessment of visual neglect: A multiple single-case study | 1.1 Articolo in rivista | 2021 | Cerrato, A.; Pacella, D.; Palumbo, F.; Beauvais, D.; Ponticorvo, M.; Miglino, O.; Bartolomeo, P. | |
An innovative tool for olfactive learning with tangible user interfaces in MOOC learning for viticulture and enology learning | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2021 | Di Fuccio, R.; Toto, G. A.; Ponticorvo, M.; Parola, A.; Marocco, D.; Miglino, O. | |
The E-TAN ANALYST project: New horizons on E-BTT data analysis | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2021 | Argiuolo, A.; Miglino, O.; Ponticorvo, M. | |
Analysis of spatial behaviour by the means of Euclidean Distances | 1.5 Abstract in rivista | 2021 | Argiuolo, Antonietta; Somma, Federica; Marocco, Davide; Gigliotta, Onofrio; Bartolomeo, Paolo; Miglino, Orazio; Ponticorvo, Michela | |
Further to the Left: Stress-Induced Increase of Spatial Pseudoneglect During the COVID-19 Lockdown | 1.1 Articolo in rivista | 2021 | Somma, Federica; Bartolomeo, Paolo; Vallone, Federica; Argiuolo, Antonietta; Cerrato, Antonio; Miglino, Orazio; Mandolesi, Laura; Zurlo, Maria Clelia; Gigliotta, Onofrio | |
Applied behavior analysis (ABA) as a footprint for tutoring systems: A model of ABA approach applied to olfactory learning | 1.1 Articolo in rivista | 2020 | Ponticorvo, M.; Rega, A.; Miglino, O. | |
Valutazione dello pseudoneglect mediante strumenti tangibili e digitali | 1.1 Articolo in rivista | 2020 | Somma, Federica; Argiuolo, Antonietta; Cerrato, Antonio; Ponticorvo, Michela; Mandolesi, Laura; Miglino, Orazio; Bartolomeo, Paolo; Gigliotta, Onofrio | |
Enhancing Digital Creativity in Education: The Docent Project Approach | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2020 | Sica, LUIGIA SIMONA; Ponticorvo, Michela; Miglino, Orazio | |
On the Edge Between Digital and Physical: Materials to Enhance Creativity in Children. An Application to Atypical Development | 1.1 Articolo in rivista | 2020 | Ponticorvo, M.; Sica, L. S.; Rega, A.; Miglino, O. | |
Wine Trainer (WT) 1.0 – un gioco digitale per l’addestramento olfattivo dei sommelier in formazione | 5.13 Software | 2020 | Miglino, Orazio; Ferrara, Fabrizio; DI FERDINANDO, Andrea | |
STOP: A gamified approach to support obese patients in changing their health habits | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | 2020 | Di Fuccio, R.; Zampella, M.; Miglino, O. | |
Educational Robotics to Foster and Assess Social Relations in Students' Groups | 1.1 Articolo in rivista | 2020 | Ponticorvo, M.; Rubinacci, F.; Marocco, D.; Truglio, F.; Miglino, O. | |
A framework to automatically support autonomous exploration of amusing contents and self-determination in people with profound disabilities | 1.1 Articolo in rivista | 2020 | Ponticorvo, M.; Milano, N.; Rega, A.; Ricci, C.; Miglino, O. | |
The Assessment of Visuospatial Abilities with Tangible Interfaces and Machine Learning | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2019 | Cerrato, A.; Ponticorvo, M.; Gigliotta, O.; Bartolomeo, P.; Miglino, O. | |
Preface | 2.2 Prefazione/Postfazione | 2019 | Miglino, O.; Ponticorvo, M. | |
Clustering of behavioral spatial trajectories in neuropsychological assessment | 4.1 Articoli in Atti di convegno | 2019 | Palumbo, Francesco; Cerrato, Antonio; Ponticorvo, Michela; Gigliotta, Onofrio; Bartolomeo, Paolo; Miglino, Orazio |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile